Evaluare tablouri vechi

Evaluare tablouri – profesionalism si siguranta

evaluare tablouri

Detineti si Dvs un tablou/tablouri vechi?

Solicitati o evaluare gratuita, inclusiv pt o intreaga colectie sau mostenire! Cumparam tablouri vechi cu plata imediata.

Telefon / WhatsApp: +40 773 824 258    

Email:  artaromaneasca@yahoo.com

Indiferent ca este vorba despre o mostenire sau un tablou din propria Dvs colectie pe care v-ati hotarat sa il instrainati, un prim pas in procesul de evaluare tablouri il reprezinta identificarea autorului si stabilirea autenticitatii. Acesta este un proces complex, rezervat profesionistilor, ce implica atat cunostinte temeinice de istoria artei si studii de specialitate, cat si o etapa tehnica, de laborator, unde prin intermediul aparaturii de specialitate se poate confirma originalitatea unui tablou si elimina eventualele dubii legate de autenticitate. In acest sens, pentru un maxim de profesionalism in activitatea noastra de evaluare tablouri, noi colaboram atat cu experti cat si cu restauratori acreditati de Ministerul Culturii si oferim informatii competente despre autor si lucrare, astfel ca va putem oferi si un pret corect.

Analiza procesului de evaluare tablouri

Factori care influenteaza valoarea unui tablou

1. Starea de conservare

Cu toate ca in principiu, cu mici exceptii, aproape toate picturile pot fi restaurate, cu cat un tablou este mai degradat, cu atat mai mult acest lucru va avea un impact negativ asupra valorii lucrarii de arta. Prin urmare starea de conservare a unui tablou este un factor determinant al pretului cu o influenta pozitiva sau negativa asupra acestuia, in functie de caz. In cazul tablourilor vechi, costului de restaurare i se adauga de obicei si un cost al curatarii picturii de depunerile de grasime, fum etc.

2. Autorul tabloului

Cel mai important factor in determinarea valorii unui tablou este desigur identificarea autorului si stabilirea cotei de piata a acestuia pe baza tranzactiilor anuale de pe piata de arta, care sunt si acelea supuse unor anumite fluctuatii. Exista desigur si tablouri nesemnate, caz in care atribuirea acestora unui anumit artist presupune vaste cunostinte de specialitate si o indelungata experienta practica in contactul nemijlocit cu operele de arta.

3. Dimensiuni

Valoarea unui tablou este in relatie direct proportionala cu dimensiunea acestuia pana la un anumit punct, dincolo de care relatia se inverseaza. Spre exemplu, tablourile de dimensiuni foarte mari isi pot pot diminua valoarea, datorita faptului ca sunt greu de expus si necesita spatii mari de expunere, ceea ce nu este la indemana oricarui colectionar. Pe de alta parte, tablourile foarte mici, asa zisele miniaturi, se pot bucura de un castig in valoare, datorita maiestriei pe care o necesita executia unor asemenea lucrari.

4. Tehnica si suport

De regula tablourile executate intr-o tehnica mai complexa (cum ar fi uleiul) sunt superioare ca valoare lucrarilor executate in guasa sau tempera. Iar acestea la randul lor sunt superioare celor de grafica (carbune, creion, pastel, acuarela etc). Pot exista insa si cazuri in care lucrarile in ulei pot fi apropiate ca valoare spre exemplu de cele executate in guasa, in cazul artistilor care au folosit in egala masura cele 2 tehnici (Iosif Iser este un exemplu graitor in acest sens). De asemenea si suportul poate juca un rol important: daca acesta este fabricat dintr-un material mai rezistent, ca de exemplu panza, lemn, carton, acest lucru se va reflecta pozitiv in pret (spre deosebire de suportul de hartie).

5. Subiectul

Subiectul lucrarii este un alt factor determinant al valorii unui tablou, astfel ca de regula sunt mai cautate de colectionari nudurile, peisajele si naturile statice decat portretele sau lucrarile cu subiect religios. De asemenea pot exista diferente mari si in cadrul aceluiasi subiect: spre exemplu o natura statica “burgheza” cu fructe, carti, portelanuri etc. se va bucura de o mai mare cautare decat o natura moarta taraneasca cu ceapa si mamaliga, spre exemplu.

6. Figurarea lucrarii in expozitii

Participarea unei opere de arta intr-o expozitie prodigioasa precum cele retrospective sau tematice organizate de muzee de arta sau alte institutii de prestigiu precum Institutul Cultural Roman ofera acesteia fara doar si poate un plus de valoare, avand in vedere faptul ca se opereaza cu ocazia acestor expozitii o selectie riguroasa a lucrarilor, gasindu-si loc in expozitii de regula lucrarile cele mai calitative. Trebuie insa subliniat faptul ca in ultimii 20-30 ani au existat si numeroase expozitii cel putin indoilenice, in care s-au strecurat, cu buna stiinta sau din lipsa de profesionalism, numeroase tablouri false, care au compromis partial si au pus in lumina proasta institutiile organizatoare si pe curatorii respectivelor expozitii.

7. Reproducerea/mentionarea tabloului in cataloage, albume etc.

Reproducerea sau mentionarea unui tablou intr-un catalog retrospectiv, intr-un album de arta sau intr-o monografie dedicata artistului pot avea un impact pozitiv asupra valorii tabloului, cu conditia desigur, ca in cazul precedent, sa fie vorba de o publicatie credibila si de un autor care sa se bucure de o buna reputatie profesionala in randul istoricilor si criticilor de arta. Din pacate nu sunt putine cazurile in care diversi autori s-au lasat corupti si au reprodus in publicatiile lor tablouri false sau indoielnice pentru a le gira astfel ca fiind autentice.

8. Provenienta

Provenienta se refera la colectiile precedente din care a facut parte opera de arta de-a lungul existentei sale. Daca colectiile respective au fost de notorietate in epoca, atat prin prisma personalitatii colectionarului cat si prin inalta tinuta artistica a lucrarilor ce compuneau colectia, atunci acest lucru cu siguranta se va rasfrange pozitiv asupra valorii operei de arta supusa evaluarii. Este vorba de colectii precum cele ale lui Alexandru Bogdan Pitesti, Krikor Zambaccian, Iosif Dona, Misu Weinberg etc.