Sabin Balasa

tablou sabin balasa

Detineti si Dvs un tablou de Sabin Balasa?

Solicitati o evaluare gratuita, inclusiv pt o intreaga colectie sau mostenire! Cumparam tablouri similare cu plata imediata.

Telefon / WhatsApp: +40 773 824 258    

Email:  artaromaneasca@yahoo.com

tablou sabin balasa
tablou sabin balasa
tablou sabin balasa

Sabin Balasa (n. 17 iunie 1932, Dobriceni judetul interbelic Olt – d. 1 aprilie 2008, Bucuresti)

A fost un pictor, autor și regizor de filme de pictură animată, dar și scriitor român. Sabin Balasa a absolvit în 1955 Institutul de Arta Nicolae Grigorescu din Bucuresti.

S-a născut în Oltenia, la Dobriceni, la 17 iunie 1932. A fost școlit la Craiova și apoi la București. A fost legat spiritual de Italia pe care a vizitat-o de mai multe ori, pentru a primi diferite premii, dar și pentru a picta, în special de Florența. Aceeași legătură a simțit-o față de Iași, unde a realizat în intervalul 1968-1978 celebrele murale care înnobilează Sala Pașilor Pierduți a Universității Al. I. Cuza, și unde s-a simțit permanent acasă, motiv pentru care declara, cu umor, că este “moldovean de origine oltean”.

Obsesia declarată a vieții și a artei lui Sabin Balasa a fost să inițieze o mare renaștere artistică și culturală. Alegerea sa a fost să fie renascentist, înțelegând că Renașterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoțește, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Valoarea intrinsecă a picturii sale este apreciată în întreaga lume. Iar opera amplă a lui Sabin Balasa, care cuprinde, deopotrivă și creația cinematografică, literară și publicistică, își pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.

Desi arta sa nu e nici pe departe facilă, ea se dezvăluie cu generozitate. Pe insesizabile trepte de inițiere, ea spune cu adevărat ceva oricărui privitor. Pe Sabin Balasa nu trebuie să-l explici ca să-l simți, ci abia după ce-l simți începi să-ți explici lumea în care ai simțit. O hermeneutică hipnotică unică și tipică artei lui dezvăluie cu discreție ceea ce autorul știa dintotdeauna. Renașterea pe care își propunea s-o inițieze înflorise deja din chiar clipa în care măiastra sa mână apucase penelul.